آموزش

آموزش استفاده از هوش مصنوعی گوگل 2024

بازار داغ هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها باعث شد، کمپانی‌های بزرگ دنیا با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت سعی در تصاحب بازار هوش مصنوعی داشته باشند. شرکت مایکروسافت با سرمایه گذاری در شرکت OpenAI  و ارایه chatgpt توانست پیشتاز دراین حوزه شود ولی به فاصله چند ماه شرکت گوگل با ارایه سرویس هوش مصنوعی گوگل بارد خیلی سریع وارد رقابت با چت جی پی تی شد. در ادامه به طور مفصل درباره هوش مصنوعی گوگل صحبت می‌کنیم.

گوگل بارد چیست؟

پس از انتشار chatgpt توسط شرکت openai، کمپانی گوگل از سرویس هوش مصنوعی خود (Google Bard) رونمایی کرد که مانند رقیب خود مبتنی بر سرویس چت و شبیه ساز مکالمات انسانی با استفاده از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین است.  اگرچه در ابتدای رونمایی، هوش مصنوعی گوگل دقیق نبود اما به مرور زمان با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی یادگیری ماشینی قادر به تجزیه و تحلیل سوالات کاربران و درک مفاهیم شد و در حال حاضر با استفاده از پایگاه‌های داده گوگل پاسخ مناسب کاربران را ارایه می‌دهد.

هوش مصنوعی گوگل چگونه کار می‌کند؟

بارد یک هوش مصنوعی مبتنی بر چت است که بر اساس مدل زبانی برنامه‌های گفتگو (LaMDA) کار می‌کند. گوگل بارد با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی (ML) و معماری شبکه عصبی گوگل، مکالمات انسانی را شبیه‌سازی می‌کند. در واقع، گوگل بارد بر اساس گفت‌وگوهای چند نوبتی است، یعنی مکالماتی که در آن پاسخ به سوال فعلی وابسته به سوال قبلی است. بنابراین، یک چت ادامه‌دار است که در هر سوال نیازی به تکرار اطلاعات نیست و مانند گفتگوی دو انسان طبیعی است.

مدل‌های زبان مبتنی بر LaMDA و Bard Transformer، تریلیون‌ها کلمه را اسکن می‌کنند تا معنای و مفهوم کلمات را یاد بگیرند و الگوهایی را که زبان انسان را می‌سازند، تشخیص دهند. Transformer نیز یک مدل زبان و معماری شبکه عصبی گوگل است که با الهام از مغز انسان در سال 2017 اختراع شد و به صورت منبع باز است.

ثبت نام در گوگل بارد

برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد ابتدا در آن ثبت نام کنید، البته به دلیل فیلتر بودن سرویس گوگل بارد استفاده از ابزارهای تغییر IP توصیه می‌شود. کافیست google bard را سرچ و روی آن کلیک کنید. پس از ورود به سایت روی دکمه Sign out بزنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود می‌توانید شروع به مکالمه و پرسیدن سوال کنید.

گوگل بارد هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی گوگل

طبق گزارشات تیم تجربه کاربری گوگل، مردم در چند ماه گذشته از هوش مصنوعی Bard برای نوشتن رزومه، نوشتن مقالات، ایجاد برنامه‌های تمرینی و حتی برنامه‌ریزی برای تعطیلات استفاده می‌کنند. اگر به تازگی با گوگل بارد هوش مصنوعی آشنا شدید، می توانید از روش‌های زیر برای کار با آن استفاده کنید.

از گوگل بارد یاد بگیرید، کافیست هر موضوعی که بلد نیستید را از بارد بپرسید.

اگر دنبال تصاویر مرتبط با عکس مورد نظرتون هستید و یا اطلاعاتی از یک عکس میخواهید، کافیست عکس را در بارد آپلود کنید تا اطلاعات مورد نظرتان را به شما بدهد.

اگر می خواهید یک کمپین ایمیل مارکتینگ داشته باشید، bard به شما کمک می کند تا یک کمپین خلاقانه با متن ایمیل جذاب بچینید.

نوشتن پست های وبلاگی هم توسط گوگل بارد کار راحتیه، به شرطیکه موضوع دقیق و با جزییات بهش بدید.

گوگل بارد جداول مقایسه ای عالی ارایه می دهد؛ اگر نیاز دارید دو تا موضوع را مقایسه کنید از بارد کمک بگیرید.

یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی گوگل کمک به برنامه نویس هاست. بعد از به روز رسانی اخیر، Bard ویژگی هایی برای کمک به برنامه نویسی و وظایف توسعه نرم افزار، از جمله تولید کد در زبان هایی مانند C++، Java، JavaScript، Python و TypeScript را به خود اضافه کرده است که می توانید در اشکال زدایی کدها از آن کمک بگیرید.

اگر قصد نوشتن یک محتوا برای محصول خود دارید، کافیست جزییات محصول را برای گوگل بارد بنویسید تا متن مورد نظر را برایتان بنویسد.

برای بهره مندی بیشتر از بارد، از پرسیدن سؤالات بیشتر نترسید. ایجاد یک گفتگوی دوطرفه کمک می‌کند تا پاسخ های بارد را بهتر درک کنید، درباره یک موضوع بیشتر بدانید و مکالمه سازنده تری داشته باشید.

نکته جالبی که در مورد google ai  وجود دارد این است که می توانید درباره مسایل روزمره گفتگو کنید؛ مثلا درباره دستور آشپزی، موقعیت های سخت تصمیم گیری و حتی درد و دل😅

گوگل بارد فارسی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل بارد، پشتیبانی از 40 زبان دنیاست که زبان فارسی هم جز آن هاست. برای استفاده از گوگل بارد فارسی هم دقیقا باید مانند آنچه تا به اینجا گفته شده است، عمل کنید. برای اینکه گوگل بارد شما فارسی باشد نیازی به تنظیمات خاصی نیست، همین که فارسی شروع به تایپ کنید، پاسخ شما را به فارسی می دهد.

گوگل بارد فارسی

مقایسه گوگل بارد با ChatGPT

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که دقیقا فرق گوگل بارد با ChatGPT در چیست؟

مقایسه گوگل بارد با ChatGPT

اگرچه Bard تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد، ولی شباهت هایی هم وجود دارد:

  • تاریخچه ی گفتگو: همه مکالمات به طور خودکار در پنل کناری صفحه اصلی هر ربات چت ذخیره می شوند، هم چنین هر دو ربات چت به شما این امکان را می‌دهند که ذخیره سابقه چت خود را به طور کامل خاموش کنید.
  • دکمه‌های عمل سریع: قابلیت پسندیدن یا نپسندیدن پاسخ‌ها و اشتراک گذاری در هر دو چت بات وجود دارد.
  • منابع اطلاعات: در صورت درخواست شما ، Baرای ارایه منابع اطلاعاتی بارد می‌تواند فهرستی از منابع مرتبط را برای پاسخ‌های متنی خود ارائه دهد. ChatGPT تنها در صورتی می‌تواند منابع را ذکر کند که در نسخه مرورگر وب GPT-4 اجرا شود.

بطورکلی تفاوت های گوگل بارد و chatgpt عبارتند از:

مقایسه گوگل بارد با ChatGPT

تولید محتوا با هوش مصنوعی گوگل بارد

گوگل بارد می‌تواند به عنوان یک ابزار قوی در تولید محتوا به شما کمک کند. اگر قصد تولید متن، ترجمه، نوشتن انواع محتوای خلاقانه و دریافت پاسخ های آموزنده به سوالات خود دارید حتما از گوگل بارد هوش مصنوعی استفاده کنید. بطورکلی برای تولید هر نوع محتوای متنی، ترجمه انواع متون، ایجاد محتوای تعاملی و… از بارد می توان استفاده کرد.

برای تولید محتوا پس از ثبت نام در google ai در کادر مورد نظر متن موردنظر خود را وارد کنید، بطور مثال شما قصد دارید بارد برای شما یک مقاله درباره لاتاری چیست؟ بنویسد، کافیست در این قسمت بنویسید: “یک مقاله 500 کلمه درباره لاتاری چیست بنویس”

برای اینکه گوگل بارد یک مقاله مناسب به شما تحویل دهد باید دقیق‌ترین پرامپت را ارایه دهید، اگر با مفهوم پرامپت آشنایی ندارید حتما سری به مهندسی پرامپت بزنید.

برای نوشتن دقیق یک پرامپت برای گوگل بارد به نکات زیر توجه کنید:

  • درخواست را کاملا واضح و با جزییات دقیق بنویسید
  • اگر لحن و سبک خاصی مد نظر شماستف حتما بنویسید
  • از کلمات دستوری مانند”بنویس” استفاده کنید
  • محدویت های مورد نظر را بیان کنید

گوگل بارد علاوه بر تولید محتوا در سئو و استراتژی‌های مارکتینگ هم می‌تواند راه‌گشا باشد، کافیست از پرامپت های مربوط به سئو و مارکتینگ استفاده کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های گوگل بارد در تولید محتوا و سئو، قدرت یادگیری عمیق است، یعنی اگر شما قصد تحلیل سئوی یک صفحه دارید می توانید یک مقاله یا یک نمونه را به آن دهید و از آن بخواهید مطابق با چیزی که یاد گرفته برای شما متن را تحلیل کند و یا از گوگل بخواهید خودش را جای یک متخصص سئو یا تولید محتوا بگذارد و مطابق با استانداردهای گوگل تحلیل های سئویی انجام دهد و بهترین پیشنهادها را برای بهبود ارایه کند.

 

منبع: راستچین



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *