آموزش, اخبار میکی سافت

8 گام طلایی برای اجرای کمپین فروش موفق

احتمالا همه شما روزانه ده‌ها تبلیغ برای یک کمپین‌های فروش متنوع برندهای مختلف در فضای مجازی یا حتی سطح شهر دیده باشید. این کمپین‌ها حکم شمشیر دولبه در سود و زیان را دارند که اگر درست پیاده سازی و اجرا شوند فروش فوق العاده‌ای به همراه دارند ولی اگر نتیجه بخش نباشند زمان و بودجه خود را هدر داده‌اید، اگر شما هم به دنبال پیاده سازی صفر تا 100 یک کمپین فروش موفق هستید، همراه ما باشید.

بررسی ویژگی های کمپین فروش موفق

برای موفقیت در کمپین های فروش داشتن هدف مشخص، تعیین بودجه و شناخت دقیق مخاطب و…  بسیار مهم است، عواملی که در ادامه هرکدام را بررسی می‌کنیم.

1. هدف مشخص، قدم محکم کمپین!

اولین قدم در طراحی یک کمپین فروش موفق، تعیین هدف است. باید مشخص کنید می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟ افزایش فروش؟ جذب مشتریان جدید؟ افزایش آگاهی از برند؟

پس هدف شما باید:

  • مشخص و قابلِ اندازه‌گیری باشد
  • ممکن و دست‌یافتنی باشد.
  • با هویت برند شما همسو باشد

برای مثال محصولی با قیمت 5 میلیون تومان دارید و می‌خواهید 100 میلیون تومان از آن بفروشید! در این مثال هدف نهایی مشخص است و میزان فروش هم قابل اندازه‌گیری است. پس می‌توان آن را یک هدف ممکن و قابل‌اندازه‌گیری دانست.

2. تعیین بودجه زیربنای کمپین

تعیین بودجه مناسب، از مراحل اولیه کمپین فروش موفق است. تخمین بودجه کافی به شما امکان می دهد تا از ابزارها و روش های کاملا کاربردی برای جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش استفاده کنید. برای تعیین بودجه مورد نیاز باید:

  • از نتایج گذشته استفاده کنید
  •  به اهداف کمپین توجه کنید
  • بودجه رقبای خود را تحلیل کنید.

2. جادوی انتخاب محصول مناسب!

انتخاب محصولات مناسب برای کمپین فروش، یه راه حل عالی برای موفقیت کمپین است. در چیدن محصولات کمپین نکات زیر را بررسی کنید:

  • مورد نیاز مخاطبان شما باشد.
  • دارای مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد باشد.
  • با قیمتی رقابتی عرضه شود.

انتخاب محصول مناسب کمپین فروش

3. شناخت مخاطب کلید طلایی

گام بعدی یک کمپین فروش موفق، شناخت دقیق مخاطب است. چه کسانی از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند؟ علایق و سلیقه آنها چیست؟ در چه رسانه‌هایی وقت می‌گذرانند؟

با روش‌های زیر می‌توانید مخاطب هدف خود را سریع تر شناسایی کنید:

  • تحلیل داده‌های وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی.
  • انجام نظرسنجی و پرسشنامه.
  • مصاحبه با مشتریان فعلی خود.

بدون شناسایی مخاطبان هدف، احتمالاً رسانه‌های درستی برای تبلیغات انتخاب نمی‌شود و دست‌یابی به هدف بسیار سخت خواهد بود. در شناسایی مخاطبان هدف بهتر است اطلاعاتی نظیر سن، جنسیت، علایق، سرگرمی‌ها و… به‌دست بیاورید.

4. پیام تبلیغاتی کوتاه و گیرا 

کار بعدی شما در کمیپن های فروش متقاعد کردن مشتریان با پیام‌های تبلیغاتی گیرا است. شما می‌توانید با استفاده از پیام‌های تبلیغاتی جذاب مزایای محصول خود را به طور واضح بیان کنید، هم چنین لحن طنز برای جذاب‌تر کردن پیام‌های و جلب توجه مشتری استفاده کنید. بطور کلی در پیام‌های خود باید:

  • مزایای اصلی محصول خود را برجسته کنید.
  • از یک پیشنهاد جذاب برای مخاطبان خود استفاده کنید.
  • آنها را به اقدام فوری تشویق کنید.

پیام تبلیغاتی متقاعد کننده باید کوتاه، هدفمند باشد. کوتاه بودن پیام باعث خوانده شدن شعار کمپین در مدت زمان کم و هدفمند بودن آن، باعث برقراری ارتباط موثر با مخاطبان هدف می‌شود.

 

5. طراحی بصری چشم‌نواز!

طراحی بصری کمپین شما، اولین چیزی است که مخاطبان هدف شما می‌بینند. پس محتویات شما باید:

  • جذاب و چشم‌نواز باشد.
  • با محتوایِ کمپینِ شما همسو باشد.
  • در رسانه‌هایِ مختلف به خوبی نمایش داده شود.

اگر کمپین های میکی سافت را دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد لندینگ پیج های ما را دیده اید که از نظر طراحی بصری  بسیار جذابند.

6. رسانه‌های مناسب ابزار جادویی

انتخاب رسانه‌ یک ابزار عالی برای جذب مخاطبین هدف در کمپین فروش موفق است. بطور کلی شما باید رسانه‌ای انتخاب کنید که:

  • مخاطبان هدف شما در آن حضور داشته باشند.
  • هزینه آن متناسب با بودجه کمپین‌ باشد.
  • محتوای آن همسو با حوزه فعالیت کسب‌وکارتان باشد.
  • زمان‌بندی تبلیغات رسانه، متناسب با زمان اجرای کمپین تبلیغاتی شما باشد.

با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید رسانه‌های مناسبی را برای اجرای کمپین خود انتخاب کنید

رسانه مناسب برای کمپین فروش موفق

7. منحصربه‌فرد بودن، برگ برنده

یک ویژگی دیگر برای کمپین فروش موفق، منحصربه‌فرد بودن آن است. کاربران کمپینی را که روزانه ده‌ها تبلیغ مانند آن می‌بینند، دوست ندارند! اگر قرار است کمپین شما مانند کمپین سایر کسب‌وکارها باشد، بهتر است آن را اجرا نکنید! این کار نتایج ارزشمندی ندارد و تنها زمان و بودجه شما را هدر می‌دهد.

برای منحصر به فرد بودن بهتر است:

  • ایده خلاقانه و نو ارایه دهید
  • داستان سرایی کنید
  • از افراد مشهور استفاه کنید
  • لحن سرگرم کننده و طنر بکار بگیرید.

در صورت منحصر بفرد بودن کمپین، اگر کاربر بداند با یک تبلیغات روبرو است باز هم آن را دنبال می‌کند.

8. رصد و پایش، رمز پیروزی

آخرین ویژگی کمپین فروش موفق، تجزیه و تحلیل نتایج است پس از پایان کمپین باید بررسی کنید که آیا توانسته‌اید به اهداف خود دست پیدا کنید یا نه و اگر پاسخ منفی است، دلیل آن چه بوده است؟

  • هدف درستی انتخاب نکرده بودید؟
  • رسانه درستی انتخاب نکرده بودید؟
  • طراحی بصری جذاب و خلاقانه نبوده است؟

رصد و بررسی کمپین موفق

یک نکته! بهتر است کمپین خود را دقیقاً زمانی که در حال اجرا است، تحلیل کنید. در این صورت اگر مشکلی داشته باشد، می‌توانید با رفع و بهینه‌سازی به اجرای موفق کمپین کمک کنید.

کامل ترین و بهترین افزونه پنل کاربری و مارکتینگ میکی سافت

 بهترین و جذاب ترین کمپینی که تا بحال دیده اید مربوط به کدام برند بوده است و چه چیزی ازین کمپین نظر شما را بیشتر جلب کرد؟ خوشحال می شویم نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: راستچین



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *