آموزش

چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین در شب عید و 7 راهکار رایگان 🔥

چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین در شب عید

چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین مانند مدیریت موجودی، تحویل به موقع محصولات و پاسخگویی سریع و… در شب عید به وجود می‌آید که حل این مسائل با به کاربردن ترفندها و راه حل‌‍‌هایی است که بتوانید این دوران پرترافیک را به راحتی پشت سر بگذارید.

مهم‌ترین چالش‌ های سایت‌ های فروشگاهی

در ادامه دغدغه‌های مهمی که برای فروشگاه‌ های اینترنتی در این روزهای سال وجود دارد، بررسی می‌کنیم و بهترین راه‌حل ها را ارایه می‌دهیم تا یک فروش بیادماندنی برای شب عید تجربه کنید.

1. ترافیک سنگین، کابوس شب عید!

تصور کنید که در آستانه عید نوروز هستید و کاربران زیادی به قصد خرید وارد سایت شما می‌شوند، اما به خاطر سرعت پایین و کندی طاقت‌فرسا، احتمالاً از خرید منصرف و سایت را ترک کنند. این چالش در فروشگاه آنلاین شما به دلیل افزایش ترافیک ناگهانی است که باید از قبل برایش چاره بیندیشید.

ترفندهای طلایی:

  • استفاده از هاست پربازدید: شما می‌توانید با هاست پربازدید، سرعت سایت‌تان را بالا ببرید.
  • استفاده از CDN:  CDN موجب می‌شود محتوای سایت‌تان در سریع ترین زمان برای مشتریان در سراسر جهان لود شود.
  • بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت: سرعت سایت را با ابزارهای سنجش بررسی و تحلیل کنید و بهبود دهید.

افزایش ترافیک سایت در شب عید

2. سبد خرید پر، انبار خالی!

داستان غم‌انگیز یک کمپین فروش اینطور آغاز می‌شود که محصول پرفروش شما مثلا یک نوع ماگ 600 تقاضا دارد ولی موجودی شما فقط 200 تاست و متقاضیان آن محصول سایت شما را ترک و به سراغ سایت‌‎های دیگر می‌روند که باعث می‌شود شما فرصت فروش را از دست بدهید.

ترفندهای طلایی:

  • برنامه‌ریزی دقیق برای تأمین کالا: حتما ار قبل تعداد تقاضا را پیش‌بینی کنید.
  • استفاده از روش‌های مدیریت موجودی: با روش‌های مدیریت موجودی، همیشه از تعداد کالاهایتان باخبر شوید، بطور مثال درسایت‌های ووکامرسی با استفاده از افزونه مدیریت موجودی و تعریف آستانه موجودی می‌توانید از تعداد محصولات مطلع شوید و زمانی که به تعداد خاصی رسید افزونه به مدیر سایت اعلام کند.
  • اطلاع‌رسانی دقیق به مشتریان: در صورت اتمام موجودی در انبار تا زمان تامین شدن، به مشتریان این اطمینان را بدهید که در صورت موجود شدن محصول آنها را مطلع می‌کنید، تا مشتریان شما به سراغ سایت‌های دیگر برای خرید نروند؛ افزونه خبرم کن یک افزونه عالی اطلاع رسان موجود شدن محصولات است.

 

3. اختلال در پرداخت، قاتل صبرِ مشتری!

تصور کنید که مشتری کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از طی مراحل خرید، در لحظه آخر یعنی پرداخت آنلاین با اختلال در درگاه پرداخت مواجه شود. این اتفاق می‌تواند باعث از دست رفتن مشتریان و ضرر مالی شود و یکی از مهم‌ترین چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین است که حتما باید با یک راهکار فوری آن را رفع کنید.

ترفندهای طلایی:

  • درگاه‌های پرداخت امن و معتبر: با انتخاب درگاه‌های پرداخت امن و معتبر، خیالتان از بابت تراکنش‌های آنلاین راحت کنید.
  • تست و بررسی کامل سیستم پرداخت: قبل از شروع فروش، سیستم پرداخت خود را به طور کامل تست و بررسی کنید تا از عدم وجود مشکل در آن اطمینان حاصل کنید.
  • ارائه راه‌های جایگزین برای پرداخت: علاوه بر درگاه پرداخت آنلاین، راه‌های جایگزین دیگری مانند پرداخت کارت به کارت یا واریز به حساب را نیز برای مشتریان خود ارائه دهید چون ممکن است سیستم بانکی نیز دچار مشکل شود اینجاست که داشتن یک درگاه پرداخت جایگزین می‌تواند از وقوع مشکلات بزرگ جلوگیری کند.

اختلال در پرداخت، یک چالش مهم در فروشگاه انلاین

4. تضمین کیفیت، رمز اعتماد مشتری

کیفیت محصولات، یکی از مهم‌ترین عوامل در جلب اعتماد مشتریان است. اگر مشتریان از کیفیت محصولات شما رضایت نداشته باشند، به احتمال زیاد دیگر از شما خرید نخواهند کرد.

ترفندهای طلایی:

  • بررسی دقیق کیفیت محصولات: قبل از ارسال محصولات برای مشتریان، کیفیت آنها را به طور دقیق بررسی کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.
  • ارائه ضمانت بازگشت کالا: با ارائه ضمانت بازگشت کالا، به مشتریان خود اطمینان دهید که در صورت عدم رضایت از کیفیت محصول، می‌توانند آن را مرجوع کنند.

5. امنیت اطلاعات، دغدغه‌ای همیشگی

امنیت اطلاعات مشتریان، یکی دیگر چالش فروشگاه‌های آنلاین است. در شب عید که تعداد تراکنش‌ها و خریدهای آنلاین افزایش می‌یابد، خطر حملات هکری و کلاهبرداری‌های آنلاین نیز افزایش می‌یابد.

ترفندهای طلایی:

  • بررسی امنیت سایت: امنیت سایت خود را به طور کامل بررسی کنید و از پروتکل‌های امنیتی مانند HTTPS مطمئن شوید.
  • بروزرسانی نرم‌افزارها: با بروزرسانی منظم نرم‌افزارها و سیستم‌ها از وجود حفره‌های امنیتی مطلع و آن ها را رفع کنید.
  • آموزش کارکنان در مورد خطرهای امنیتی: به کارکنان خود در مورد خطرهای امنیتی و رعایت استانداردهای حفاظت اطلاعاتی آموزش دهید.

 

6. پشتیبانی پس از فروش، کلید وفاداری مشتریان

پشتیبانی پس از فروش، نقشی کلیدی در جلب رضایت و وفاداری مشتریان دارد. در شب عید که تعداد مشتریان و تراکنش‌ها افزایش می‌یابد، نیاز به پاسخگویی سریع و باکیفیت به مشتریان نیز به همان نسبت زیاد می‌شود.

ترفندهای طلایی:

  • افزایش تعداد کارکنان پشتیبانی: تعداد کارکنان بخش پشتیبانی خود را افزایش دهید تا بتوانید به طور سریع پاسخگوی مشتریان خود باشید.
  • استفاده از ابزارهای چت آنلاین و سیستم تیکت: از ابزارهای چت آنلاین و سیستم تیکت برای پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات مشتریان خود استفاده کنید.
  • ارائه پاسخگویی سریع و باکیفیت: به طور سریع و باکیفیت به سوالات و مشکلات مشتریان خود پاسخ دهید تا رضایت آنها را جلب کنید و یکی از مهم ترین چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین را رفع کنید.

پشتیبانی پس از فروش یک چالش مهم فروشگاه

7. حمل و نقل نامطمئن، کابوس آخر خرید!

حمل و نقل به موقع محصولات، یکی از انتظارات مهم مشتریان است و می‌تواند یک چالش فروشگاه آنلاین باشد چون در شب عید که شلوغی ادارات پست و شرکت‌های حمل و نقل زیاد می‌شود، تأخیر در ارسال محصولات می‌تواند نارضایتی زیادی را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

ترفندهای طلایی:

  • استفاده از بسته‌بندی مناسب: از بسته‌بندی مناسب برای محصولات خود استفاده کنید تا در حین حمل و نقل آسیب نبینند.
  • همکاری با شرکت‌های حمل و نقل معتبر: با شرکت‌های حمل و نقل معتبر و سریع همکاری کنید تا محصولات شما به موقع به دست مشتریان برسند.
  • ارسال سریع محصولات: تا جایی که امکان دارد، محصولات را سریعتر ارسال کنید تا در بهترین زمان به دست مشتریان برسند.

با رعایت این 7 راهکار، می‌توانید چالش‌ های فروشگاه های آنلاین در شب عید را به فرصت تبدیل کنید و از این فرصت برای افزایش فروش و سود خود استفاده کنید.

چنانچه این مطلب را پسندیدید، می‌توانید به بخش آموزش میکی سافت مراجعه کرده و مطالب بیشتری را مشاهده نمایید.

منبع: راستچین



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *