آموزش

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری و کد ملی

با رواج یافتن خریدهای اینترنتی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران رسیدن به موقع و تحویل سالم مرسوله آنهاست. بسیاری از افراد دوست دارند به صورت لحظه‌ای از وضعیت بسته پستی خود مطلع شوند و ببینند که حدودا چندروز طول می‌کشد تا مرسوله به آن‌ها برسد، با توجه به اینکه نوع مرسوله چیست روش‌های مخلتفی برای پیگیری بسته پستی وجود دارد، مانند پیگیری با کد رهگیری و کدملی که در ادامه نحوه پیگیری مرسوله پستی از بهترین شرکت های پستی را توضیح می‌دهیم.

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

بعد از هر خرید اینترنتی زمانی که شخص فرستنده بسته را به اداره پست تحویل می‌دهد اطلاعاتی از جمله نام و شماره موبایل شما را نیز اعلام می‌کند و اداره پست کدرهگیری بسته را برای شماره ثبت شده پیامک می‌کند. شما می توانید برای اطلاع از وضعیت مرسوله خود از طریق کدرهگیری وارد سامانه رهگیری شرکت پست جمهوری ایران (https://tracking.post.ir/) شوید و با وارد کردن کد، وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

سامانه رهگیری مرسولات پستی

سامانه رهگیری مرسوالات شرکت ملی پست ایران

بعد از وارد کردن کدرهگیری همه اطلاعات را مانند تصویر زیر نمایش می‌دهد.

رهگیری مرسوله پستی؛ جزییات اطلاعات مرسوله

مشاهده اطلاعات بسته پستی

یکی دیگر از امکاناتی که شرکت پست ایران از طریق استعلام بسته با کد رهگیری فراهم کرده، دیدن جزییات و اطلاعات کامل مرسوله است. با کلیک روی مشاهده جزییات بیشتر می توانید کلیه اطلاعات از جمله نام و نام خانوادگی، وزن بسته، تاریخ و زمان ارسال، وزن بسته و هزینه دقیق پستی و حتی دفتر پستی مبدا را مشاهده کنید.

مزایای پیگیری مرسوله با کد رهگیری

اطلاع از وضعیت دقیق بسته: با استفاده از کد رهگیری می‌توانید از ادرس دقیق مبدأ و مقصد، تاریخ ارسال، تاریخ تحویل و وضعیت فعلی بسته خود مطلع شوید.
مدیریت زمان: با داشتن کد رهگیری زمان تقریبی دریافت بسته مشخص می شود و می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای دریافت آن داشته باشید.
کاهش نگرانی: اگر همواره نگران تحویل بسته خود هستید با پیگیری مداوم مرسوله، نگرانی شما را از تاخیر یا گم شدن احتمالی بسته کاهش می‌دهد.
امکان حل مشکلات احتمالی: در صورت بروز هرگونه مشکل در روند ارسال، با استفاده از کد رهگیری می توانید به بخش پشتیبانی شرکت پست یا فروشگاه مربوطه مراجعه و مشکل خود را پیگیری کنید.

محصول پیشنهادی

بنر

افزونه حرفه‌ای حمل و نقل پستکس

دسته بندی :
افزونه فروشگاهی

پیگیری مرسولات پستی با کدملی

اداره پست برای مرسوله‌های سازمان‌های انتظامی و قضایی مانند مدارک هویتی و اسناد و … یک سامانه دیگر در نظر گرفتند که امکان پیگیری با کدملی فراهم است. برای پیگیر ی مرسولات خود کافیست وارد سایت (https://najatracking.post.ir/ ) شوید و نوع سند خود را انتخاب کنید و و اطلاعات مربوط را وارد و دکمه جستجو را بزنید.

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

پیگیری مرسوله پستی از طریق کدملی

پیگیری مرسولات پستی با شماره موبایل

اگر به اینترنت دسترسی ندارید و اهل گشت و گذار در سایت ها نیستید می توانید پیگیری مرسوله پستی خود را از طریق پیامک انجام دهید. برای این کار کافیست کد رهگیری خود را به ۲۰۰۰۴۴۱ پیامک کنید.

فراموشی کد رهگیری مرسولات پستی

معمولا اداره پست درصورت دریافت شماره موبایل کد رهگیری را برای افراد پیامک می کند، اما اگر این کد پیامک نشد و یا پیامک آن حذف شد می توانید با فرستنده مرسوله خود تماس بگیرید و بخواهی تا کد رهگیری را برایتان ارسال کند و یا با مراجعه به اداره پست کد رهگیری بسته خود را دریافت کنید.

پیگیری سفارشات تیپاکس

اگر شما در هنگام سفارش بسته خود ارسال از طریق تیپاکس را انتخاب کنید، باید پیگیری سفارش خود را از طریق این سایت بررسی کنید. شما از سه طریق کدرهگیری، شماره سفارش و شماره بارکد می توانید از طریق تیپاکس وضعیت بسته خود را بررسی کنید، هم چنین تیپاکس این امکان را فراهم کرده که درصورت فراموشی کدرهگیری می توانید با وارد کردن شماره موبایل آن را بازیابی کنید.

سامانه رهگیری تیپاکس

در این مقاله روش‌های پیگیری سفارشات از طریق کدملی و کدرهگیری از طریق شرکت ملی پست ایران و تیپاکس بررسی کردیم. شما چه تجربه ای از پیگیری سفارشات خود دارید؟

منبع: راستچین



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *