آموزش, اخبار میکی سافت

چگونه صفحه «تماس با ما» بسازیم؟

چگونه-صفحه-«تماس-با-ما»-بسازیم؟

شاید با خود بگویید که صفحه “تماس با ما” در بخش هدر سایت شما فقط یک لینک ساده است، اما این صفحه یکی از مهم‌ترین صفحه‌ سایت‌ها به خصوص فروشگاه‌های آنلاین می‌باشد. اگر فکر می‌کنید که فقط صفحه اول سایت شما اصلی‌ترین صفحه از لحاظ معرفی کسب و کار و برند شما می‌باشد، کاملا در اشتباهید. شما با شخصی سازی و قرار دادن بخش های مهم در “صفحه تماس با ما”ی سایتتان تجربه و حس خوشایند بهتری را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آوردید.

 

چرا سایت ما باید صفحه “تماس با ما” داشته باشد؟

اعتماد؛ مهم‌ترین مقوله‌ای است که تمامی فروشگاه‌های آنلاین مطرح (همانند دیجی‌کالا، باسلام، لیون کامپیوتر و …) با خود به یدک می‌کشند. در دسترس بودن و امکان ارتباط با شما یکی از راه های جلب اعتماد بین شما و بازدیدکنندگان سایت شما می‌باشد. وقتی شما به آنها یادآوری می‌کنید که یک شخص یا اشخاص واقعی پشت سایت شما وجود دارد و در هر لحظه آماده پاسخگویی به مشتریان خود هستید، نسبت به سایت‌های دیگری این موارد را رعایت نمی‌کنند، می‌توانید اعتماد بیشتری را کسب نمایید.

شما با ایجاد بخش تماس با ما در حالت کلی یک راه برای دریافت نظرات، پیشنهادها و انتقادات فراهم می‌کنید، همچنین به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهید که در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام یا پس از خرید کالا از سایت شما امکان پیگیری آن توسط تیم شما وجود خواهد داشت. همچنین افرادی که فقط بازدیدکننده سایت شما هستند و هنوز محصولی را از شما خریداری نکرده‌اند می‌توانند قبل از خرید، سوالاتی که پیرامون آن محصول دارند را از شما بپرسند.

 

صفحه “تماس با ما” باید شامل چه بخش‌هایی باشد؟

1- اطلاعات تماس

در این بخش شماره تماس محل کسب و کار، شماره تلفن همراه برای ارتباط مستقیم یا تماس از طریق واتساپ، ایمیل و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام را قرار دهید.

دیگر اطلاعاتی که می‌توانید در این بخش قرار دهید عبارتند از:

  1. درج محل دقیق آدرس دفتر مرکزی بر روی نقشه
  2. آدرس ایمیل برای گرفتن نمایندگی
  3. ساعات کاری و زمان مناسب برای برقرای تماس با شما (مثل: تماس فقط در ساعات اداری)

 

2-سوالات متداول (FAQ)

بسیاری از مشتریان شما سوالات مشابهی دارند. مثل زمان تحویل کالا چقدر است ؟ هزینه حمل و نقل به شهرهای مختلف چقدر است؟. افزودن بخش سوالات متداول به صفحه تماس با ما می‌تواند به مشتریان کمک کند بدون اینکه منتظر پاسخ تیم شما بمانند، سریعا پاسخ سوال خود را دریافت کنند.

 

3- ارجاع به صفحات راهنمایی بیشتر

اگر سوالات متداول کافی نباشد، مشتریان به دنبال راهنمایی‌هایی خواهند بود که بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. شما می‌توانید آن‌ها را به بخش‌های بلاگ سایت شما و یا ویدیوهای بخش پشتبانی که ممکن است پاسخ سوالاتشان را دریافت کنند، هدایت کنید.

 

4- قرار دادن نظرات مثبت مشتریان

هنگامی که یک خریدار از صفحه تماس با ما شما بازدید می کند. قرار دادن نظرات مثبت مشتریان قبلی در این صفحه به آن‌ها این اطمینان را می دهد که با خرید از سایت شما تصمیم درستی گرفته‌اند.

 

5-تشوق به انجام کار دیگر (Call To Action(

اگر به هر دلیل بازدیدکنندگان و یا مشتریان شما به صفحه تماس با ما مراجعه کردند ولی از هیچ یک از بخش‌های آن استفاده نکردند، شما می‌توانید آن‌ها را به انجام کار دیگر تشویق نمایید. به طور مثال می‌توانید محصولاتی که تخفیف خورده‌اند را برایشان نمایش دهید، یا اینکه یک فرم عضویت در خبرنامه قرار دهید و یا آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید.

 


نمونه صفحات تماس با ما 

 

1- تماس با ما دیجی کالا

 

2- تماس با ما باسلام

 

3- تماس با ما لیون کامپیوتر

 

4- تماس با ما مقداد آی تی

 

5- تماس با ما ایرانسل

 



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *